Fajne auto. Miałem takie kupić zamiast O2, ale O2 była tańsza i od ręki i bez laski. Dużo tym jeździłem w delegacjach z wypożyczalni i mam pozytywne wrażenia. Trochę miękkie zawieszenie, ale przyjemne. Model po liftingu ładniejszy. Silnik 1.6 ujdzie. Co do spalania to nie wiem, cały czas but w podłodze :diabelski_usmiech
Ciągnięcie przyczepki a DSG?
Zwiń
X
-
Ciągnięcie przyczepki a DSG?
Nie mogę nic wyszukać tu na forum. Są jakieś specjalne wskazania co do sposobu holowania przyczepki? Mam ori instalkę z hakiem i czasami bym pocisnął z jakimś quadem bądź kosiarką na boisko i teraz mam takie wątpliwości jak to poprawnie robić. Oczywiście jest instrukcja ale ten język wroga mnie przerasta odrobinkę
Druga sprawa czy mogę holować inny pojazd i jak to zrobić żeby nie rozwalić skrzyni?
Trzecia sprawa na jakim biegu mogą holować mnie ?
*1B1B*1.8T*4x4
*1B1B*1.9T*DSG
-
-
Jak chcesz holować to holuj i nie patrz na nic.
Na płaskim możesz normalnie jeździć na D, no chyba że podepniesz lawete o masie ponad 2 tony
Nie bój nic, automaty to normalne skrzynie tylko troche mniej zajmujące ręce i oczywiście są przystosowane do ciągania rozmaitości. Jak będziesz z przyczepką miał z górki lub pod górkę to przejdź na tryb ręczny, wtedy lepiej wykorzystasz moc silnika do jazdy lub pomożesz w hamowaniu.
A jak ktoś będzie Cię holował, to ty tylko na N
Komentarz
-
-
Skrzynia nie widzi przyczepki, to co się dziwiszZamieszczone przez MaicroftBo na D jak znam zycie bedzie zamulal jak chce, albo wrzuci pod gore 6 bieg mimo ze ciagnie na haku tone :twisted:
Ale mają automat, a nie DSG.Zamieszczone przez MaicroftW sumie wiele aut ma tylko automat i smigaja z przyczepami i nic sie nie dzieje.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Naprawdę? Niby jak? Przy DSG są jakieś czujniki? Muszę przejrzeć schemat, bo nie kojarzę.Zamieszczone przez MaicroftSkrzynia czasem IMO czuje ze wiezie 500kg ladunkuMorgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
1. Jeśli możesz to staraj się sam dobierać przełożenia.Zamieszczone przez kmicioSą jakieś specjalne wskazania co do sposobu holowania przyczepki?
2. Przy wzniesieniach i spadkach (dużych) koniecznie sam ustal bieg - zazwyczaj trzeba 2-3
3. Przy normalnym Automacie korzystaj z położenia 1 i 2
4. Staraj się jeździć płynnie im mniej przyśpieszeń i hamowań tym lepiej - lecz bez przesady
5. Unikaj gwałtownych przyśpieszeń (więc S sobie odpuść)
6. Unikaj przegrzania (bo pewnie nie masz chłodnicy oleju skrzyni biegów)
7. Dobrze jest zrobić co jakiś kawałek postój i dać skrzyni odpocząć.
Oczywiście że możesz generalnie tak jak ciągnięcie przyczepy choć zaleca się aby nie holować na dużych dystansach.Zamieszczone przez kmicioDruga sprawa czy mogę holować inny pojazd i jak to zrobić żeby nie rozwalić skrzyni?
Należy ustawić N na skrzyni.Zamieszczone przez kmicioTrzecia sprawa na jakim biegu mogą holować mnie ?
Jeśli powodem holowania jest skrzynia (np wyciek oleju zablokowanie) to auta się nie holuje :!:O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Hamować silnikiem może i umie ale na pewno na stromych zniesieniach zrobi to mniej efektywnie niż człowiek co przy dużych spadkach (np: 12% ) może prowadzić do tego że auto zamiast zwalniać będzie przyśpieszać i będzie potrzeba wciśnięcia hamulca co będzie prowadziło do zużywania okładzin i innych problemów.Zamieszczone przez MorgothDSG nie umie hamować silnikiem, prawda?O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
dsg w przypadku długich zjazdów wrzuca nawet wyższy bieg :idea:Zamieszczone przez ThundiHamować silnikiem może i umie ale na pewno na stromych zniesieniach zrobi to mniej efektywnie niż człowiek co przy dużych spadkach (np: 12% ) może prowadzić do tego że auto zamiast zwalniać będzie przyśpieszać i będzie potrzeba wciśnięcia hamulca co będzie prowadziło do zużywania okładzin i innych problemów.Zamieszczone przez MorgothDSG nie umie hamować silnikiem, prawda?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
No to tym bardziej trzeba ustawiać ręcznie.Zamieszczone przez szkodadsg w przypadku długich zjazdów wrzuca nawet wyższy bieg :idea:
Kurcze a jak jechałem i sprawdzałem to kiedyś to zdjął bieg ale stanowczo za długo trzymał na wyższym (tyle że jechałem bez ogona wtedy - do testówek mało kiedy się go daje
)
ps: gdzieś mi się obiło o uszy że DSG dostaje sygnał że ma przyczepę ale czy to coś zmienia to nie wiem
O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
W skrzyniach automatycznych wrzucanie biegu wyższego lub niższego jest inicjowane przez skorelowanie prędkości obrotowej silnika i ciśnienia jakie panuje w sprzęgle hydrokinetycznym (DSG czegoś takiego raczej nie ma). W DSG odbywa się to w nieco inny sposób - inaczej czytany jest moment obrotowy.
W automatach im bardziej przyspieszamy (dajemy w piec pod górkę
) tym większe ciśnienie wytwarza się między tarczami sprzęgła, taki impuls jest przekazywany do sterownika skrzyni i skrzynia maxymalnie długo ciągnie na danym biegu. Jeśli tylko odejmiemy gazu, ciśnienie maleje i skrzynia "czyta to" i wrzuca niższy bieg. Zjeżdżając z górki ciśnienie w sprzęgle jest niskie więc skrzynia czyta to jako minimalne obciążenie i wrzuca coraz wyższy bieg, aby obroty silnika były jak najbardziej ekonomiczne. Można wówczas ręcznie ingerować w pracę skrzyni i dobrać właściwy biego do zjazdu.
W DSG sterowanie odbywa się za pomocą bardziej skomplikowanego układu, czyli kompa który ma zaprogramowane zakresy prędkości obrotowych silnika, prędkości pojazdu, powiązane jest to z ukałdem zsilania silnika - z wtryskiem, gdzie czytana jest dawka (obciążenie) silnika - i podstawie tych danych komp dobiera kolejny bieg.
Swego czasu po przejażdżce jakimś Passkiem z DSG i się mocno zdziwiłem:
Sprawa wyglądała tak: ruszam na placu, 1, 2, skręcam do zakrętu (prawie nawrot) skrzynia zamiast zredukować odczytała odjecie gazu jako impuls do wrzucenia 3 i ją wrzuciła, a potrzebna była przecież 1. Zanim się układ zorientował w czym rzecz i wrzucił 1 potrwało to ułamek chwili.
[ Dodano: Sro 24 Mar, 10 17:11 ]
Zamieszczone przez ThundiNo to tym bardziej trzeba ustawiać ręcznie.Zamieszczone przez szkodadsg w przypadku długich zjazdów wrzuca nawet wyższy bieg :idea:
ps: gdzieś mi się obiło o uszy że DSG dostaje sygnał że ma przyczepę ale czy to coś zmienia to nie wiem
Dostaje
chyba z kabla jak oświetlenie podepniesz
Bzdura. Sygnał dostaje z kompa analizującego ruch pojazdu.
Komentarz
-
-
już teraz nie jestem w stanie tego potwierdzić, ale mam wrażenie, że robiła tak właśnie w trybie manualnym, no ale już nie sprawdzę.Zamieszczone przez ThundiNo to tym bardziej trzeba ustawiać ręcznie.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
To pięknie, viva programiściZamieszczone przez szkodadsg w przypadku długich zjazdów wrzuca nawet wyższy bieg :idea:
W Toyce to sobie wrzucam np. 3-ci bieg przy prędkościach 80-140 km/h, a 2-gi bieg od 40-100 km/h i silnik hamuje za mnie.
Aha. Byłoby miło.ps: gdzieś mi się obiło o uszy że DSG dostaje sygnał że ma przyczepę ale czy to coś zmienia to nie wiem
DSG to "tylko" mechatroniczna wspomagajka szybkiego załączenia sprzęgła, zmienienia biegu i odpuszczenia sprzęgła, all-in-one i chyba nic ponad to.Zamieszczone przez kazik4x4W skrzyniach automatycznych wrzucanie biegu wyższego lub niższego jest inicjowane przez skorelowanie prędkości obrotowej silnika i ciśnienia jakie panuje w sprzęgle hydrokinetycznym (DSG czegoś takiego raczej nie ma). W DSG odbywa się to w nieco inny sposób - inaczej czytany jest moment obrotowy.
Też tak czułem na testach, ale od tego jest tryb SZamieszczone przez kazik4x4Swego czasu po przejażdżce jakimś Passkiem z DSG i się mocno zdziwiłem:
Sprawa wyglądała tak: ruszam na placu, 1, 2, skręcam do zakrętu (prawie nawrot) skrzynia zamiast zredukować odczytała odjecie gazu jako impuls do wrzucenia 3 i ją wrzuciła, a potrzebna była przecież 1. Zanim się układ zorientował w czym rzecz i wrzucił 1 potrwało to ułamek chwili.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
do tego S akurat bardzo się nadaje do holowania,bo mniej kombinuje z biegami i trzyma dłużej na wyższych, kto holował ten wieZamieszczone przez MaicroftNa S mozna jezdzic bardzo normalnie, bo jedyna roznica to podciaganie biegow wyzej i zrzucanie biegow przy spadku obrotow. Sterownikiem jest prawa noga :diabelski_usmiechZamieszczone przez Thundi5. Unikaj gwałtownych przyśpieszeń (więc S sobie odpuść)
[ Dodano: Sro 24 Mar, 10 22:05 ]
myślę, że jak na razie nie jesteś w żaden sposób ocenić pracy tej skrzyni, a dla mnie jest to jedno z najlepszych rozwiązań automatu z jakim kiedykolwiek się spotkałem i pierwsza skrzynia, która generalnie nie przeszkadza w jeździe.Zamieszczone przez MorgothTo pięknie, viva programiści
W Toyce to sobie wrzucam np. 3-ci bieg przy prędkościach 80-140 km/h, a 2-gi bieg od 40-100 km/h i silnik hamuje za mnie.
chyba jednak trochę więcej :szeroki_usmiechZamieszczone przez MorgothDSG to "tylko" mechatroniczna wspomagajka szybkiego załączenia sprzęgła, zmienienia biegu i odpuszczenia sprzęgła, all-in-one i chyba nic ponad to.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Takie kilka uwag dotyczących DSG na podstawie moich doświadczeń i wiedzy wyczytanej:
1. Hamowanie biegami - bez problemu, pod warunkiem pracy w trybie sekwencyjnym, wybierasz przy zjeździe odpowiedni bieg i dalej jedzie jak manual, w końcu w tej skrzyni nie ma poślizgu na sprzęgłach. Testowane na bardzo ostrych zjazdach w m.in. w Dolomitach.
2. W momencie wystąpienia przegrzania skrzyni, DSG rozłącza sprzęgła aż przestygnie, czyli przestaje jechać. Ale o ile wiem wymaga to naprawdę specyficznej sytuacji, z opisu znam przypadek gdzie gość w korku pod Paryżem przegrzał DSG po dwóch godzinach podjeżdzania po trochu w upale - po kilku minutach postoju pojechał dalej, skrzynia i sprzęgła bez uszkodzeń.
3. Przy jeździe pod strome podjazdy moim zdaniem DSG w trybie D pracuje super, również sprawdzane np. Dolomitach. Przy dużym obciążeniu trzyma wyższe obroty, takie jest moje doświadzczenie.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
Komentarz